کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی اصطلاحات رایج سئو
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

طراحی سایت / بهینه سازی سایت / تبلیغات گوگل

بازدید : 108
دوشنبه 2 دی 1398 زمان : 11:10

اصطلاحات رایج در سئو که باید بدانید


اصطلاحات رایج در سئو، برای مطالعه دقیق سئو و یا استخدام بعنوان یک سئو کار، دانستن اصطلاحات رایج در سئو ضروری است. در این مقاله اصطلاحاتی که هر سئو کاری باید بداند را معرفی کرده ایم.

اصطلاحات رایج در سئو

1- نام الگوریتم های گوگل و نحوه عمل آنها

  • گوگل پاندا
  • مرغ مگس خوار
  • گوگل پنگوئن
  • گوگل دنس

این چهار الگوریتم معروفترین الگوریتم های گوگل هستند که همانطور که گفتیم هر سئو کاری باید با نحوه کار آنها آشنا باشد.

الگوریتم گوگل پاندا

این الگوریتم با بررسی کیفیت محتوا؛ سایت های بی محتوا را از نتایج گوگل حذف می کند. حساسیت این الگوریتم به نسبت کد به محتوا و کپی بودن یک محتوا است.

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار با بررسی کلمات کلیدی در تعیین رتبه سایت در گوگل نقش بازی می کند. ممکن است زیاده روی در بکارگیری کلمات کلیدی و یا استفاده از کلمات کلیدی ترند شده باعث حذف سایت از نتایج گوگل شود.

الگوریتم گوگل پنگوئن

سایت های اسپم را براساس تعداد لینک خارجی و تعداد لینک واردشده به سایت شناسایی می کند. خرید یا فروش بکلینک توسط این الگوریتم شناسایی می شود.

الگوریتم گوگل دنس

این الگورتیم با حذف یک سایت از نتایج جستجو میزان کاربر وفادار آن را مشخص می کند. سپس بر اساس آن رتبه جدیدی در گوگل به آن سایت می دهد.

2- اصطلاحات رایج در سئو داخلی (On page seo)

  • سئو داخلی (on page seo)
  • متن لنگر شده (anchor text) انکور تکست
  • نقشه سایت (Site map)
  • Robot text
  • طراحی ریسپانسیو
  • عکس های وکتور در وب (SVG)
  • صفحات موبایلی (AMP)
  • صفت ALT تصاویر
  • کلمات کلیدی
  • تگ های متا (meta tags)
  • متای کلمات کلیدی(Meta keyword)
  • متای توضیحات (meta description)
  • عنوان صفحه
  • تگ های عنوان بندی صفحه
  • لینک های فالو و نو فالو(Follow & NoFollow)
  • چگالی کلمات کلیدی (Keyword Density)
  • متن های پنهان (Invisible Text)
  • ریدایرکت (Redirect)
  • اسپم (Spam)
  • اعتبار دامنه و اعتبار صفحه (PA , Da)
  • تعداد درخواست به سرور (Request or hit)

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

سئو داخلی (on page seo)

کلیه فرایند های سئو که در داخل سایت انجام می شوند را سئو داخلی می گویند. این فرایند ها شامل : کد نویسی، محتوا گذاری، نقشه سایت و تمام موارد ذکر شده در بالا می باشند.

متن لنگر شده یا انکر تکست (anchor text)

یک تگ a به شما اجازه می دهد که یک متن یا یک تصویر را به صفحه ای دیگر لینک دهید. متنی که درون تگ a قرار دارد را anchor text می گویند. مثال:

متن لنگر شده

نقشه سایت (Site map)

نقشه سایت فایلی است که کلیه صفحات سایت را به صورت درختچه ای در خود نگه میدارد. هر سایت حتما باید حداقل یک نقشه با پسوند XML داشته باشد. بهتر است سایت ها علاوه بر داشتن نقشه های XML که برای موتور جستجو قابل خواندن هستند. نقشه هایی با پسوند ASP یا PHP را نیز برای کاربران ایجاد کنند.

Robot text

فایلی متنی با نام Robot.text که در ریشه اصلی سایت در سرور قرار داده می شود. این فایل به موتورهای جستجو اعلام می کند که اجازه دسترسی به چه اسنادی را ندارند.

طراحی ریسپانسیو

طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا به معنی آن است که سایت را در هر دستگاهی با هر ابعادی که به نمایش در بیاوریم. بدرستی نمایش داده شود. در طراحی ریسپانیو طول و عرض عناصر برحسب درصد محاسبه می شود.

عکس های وکتور در وب (SVG)

SVG یک تگ است که در آن مختصات نقاطی را درج می کنند. این نقاط با خطوط به هم وصل شده و اشکال گوناگونی را ایجاد می کنند. با توجه به اینکه SVG تماما با کد ایجاد میشود. ابعاد تصاویر ایجاد شده توسط آن میتواند بدون افت کیفییت بی نهایت بزرگ و یا کوچک شود. فتوشاپ با کمک ابزار های رسم شکل مانند ابزار تایپ، ابزار PEN، ابزار مستطیل، بیضی، خط، چندوجهی، ابزار رسم شکل سفارشی، میتواند کد های SVG تولید کند.

صفحات موبایلی (AMP)

ایجاد یک سایت با کدهایی ساده تر برای دستگاه های موبایل با کمک دستورات AMP انجام میشود. AMP در حقیقت پروژه گوگل برای بهینه کردن سایت ها برای موبایل ها است. در AMP شما میتوانید اسلایدر، کد های جاوا و... را حذف کنید تا موبایل ها با سرعت بیشتری صفحات وب را باز کنند. نکته : سایت های AMP از کاربر موبایل می پرسند که آیا میخواهد به نسخه موبایل منتقل شود یا خیر. بنابراین حتی در صورتیکه سایت را AMP طراحی کرده باشید. باید سایت ریسپانسیو هم باشد. تا اگر کاربری مایل به انتقال به صحفه ویژه موبایل نبود. همچنان سایت را بدرستی مشاهده کند.

صفت ALT تصاویر

کلیه اصلاحات HTML را میتوان در ذیل اصطلاحات سئو داخلی لیست کرد. اما این کار سودی برای کاربر و خواننده ندارد. دلیل آنکه اصطلاح ALT برای تصاویر را انتخاب کرده ایم. این استکه: نبودن این صفت موجب بروز خطا در سئو میشود. در HTML تگ ها دو نوع صفت دارند صفات GLOBAL : که صفاتی هستند که میتوان به همه تگ ها نسبت داد. و صفاتی که تنها به تگ خاصی نسبت داده میشوند. صفت ALT متن جایگزین ایجاد می کند. و برای تگ های img,area,inpup بکار میرود. وجود صفت ALT برای تصاویر اجتناب ناپذیر است و بیشتر نرم افزارهای مدیریت محتوا در صورت عدم وجود این صفت خودشان این صفت را با مقدار تهی ایجاد می کنند. تا با بروز خطای در سئو مواجه نشوند.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، کلماتی هستند که در تگ متا Keyword درج می شوند. این کلمات برای آن است که به موتورهای جستجو بگوییم موضوع اصلی صفحه ما در باره چیست.

تگ های متا (meta tags)

تگ های متا اطلاعاتی مانند زبان سایت، نحوه ترجمه سایت، کلمات اصلی سایت، موضوع سایت و غیره را به اطلاع موتور جستجو می رسانند.

متای کلمات کلیدی(Meta keyword)

در این متا عبارات کلیدی یا کلمات کلیدی نوشته شده و هر کلمه ای از کلمه دیگر با یک ویرگول جدا می شود.

متای توضیحات (meta description)

توضیحاتی درباره محتوای صفحه را بصورت یک پارگراف در این تگ می نویسند.

عنوان صفحه:

در تگ Title در بخش Head سایت نوشته می شود. عنوان صفحه در نتایج جستجو بصورت لینکی، کاربر را به صفحه مد نظر هدایت می کند. بنابراین از نظر سئو بسیار حائز اهمیت است.

تگ های عنوان بندی صفحه:

تگهای H1-6 هستند که عناوین داخل صفحات را مشخص می کنند. گوگل با کمک این عناوین ارتباط سایت باکلمات کلیدی را تائید می کند. صرف وجود ارتباط معنایی میان تگ های عنوان بندی و کلمات کلیدی برای جریمه نشدن در گوگل کافی است. برای بدست آوردن رتبه های بهتر در گوگل باید عین کلمات کلیدی را در ابتدای تگ های عنوان بندی قرار داد.

لینک های فالو و نو فالو(Follow & NoFollow)

لینک ها یا بهتر بگوییم تگ a صفتی به نام rel دارد این صفت میتواند مقادیری مانند : HOME,Fallow,NoFallow,Auther,Publisher و... بگیرید. مقدار Follow نشان میدهد که صفحه مبدا و مقصد لینک محتوای مرتبطی دارند. مقدار NoFollow نشان میدهد که دو صفحه مبدا و مقصد فاقد هرگونه ارتباطی هستند. لینک های تبیلغاتی را بصورت NoFollow درج می کنند.

چگالی کلمات کلیدی(Keyword Density)

تعداد دفعاتی که دقیقا تمام عبارت کلیدی در متن تکرار می شود را چگالی کلمات کلیدی می نامند. الگوریتم های گوگل تعداد کلمات کلیدی را بر تعداد کل کلمات بکار رفته در صفحه تقسیم می کنند و نسبت بکارگیری کلمات را محاسبه می کنند.

متن های پنهان (Invisible Text)

متنی که رنگ آن با پس زمینه یکی شده تا قابل روئیت نباشد. هدف از قرار دادن چنین متنی این است که سایت را با محتوایی متفاوت از آنچه هست به موتورهای جستجو معرفی کنند. مثال در سایتی تگ های H1-6 و محتوایی در ارتباط با زلزله تهران و فعال شدن گسل ها قرار داده شده و تمام این متن با پس زمینه هم رنگ می شود. و هنگامیکه کاربر به این صفحه مراجعه می کند. تنها تبلیغ فروش قرض لاغری پیشنهاد شده توسط دکتر فلانی را مشاهده می کند.

ریدایرکت (Redirect)

در سئو داخلی ریدایرکت عبارتست از انتقال محتوای یک صفحه سایت به صفحه دیگر و اعلام این موضوع به گوگل. ریدایرکت به سایت های خارجی هم می تواند صورت گیرید. که در بحث سئو داخلی جای نمی گیرد.

اسپم (Spam)

کلیه فعالیت هایی که باعث شود کاربر فریب بخورد را می توان اسپم نامید. اسپم شامل مواردی مانند لینک به سایت های خارجی نا مرتبط، قرار دادن محتوای نامرتبط، متنهای پنهان و متن های کپی شده بی ارزش و... می باشد.

اعتبار دامنه و اعتبار صفحه (PA , Da)

اعتبار دامنه مجموع اعتبار صفحات موجود در آن دامنه است. اعتبار صفحه بر اساس مواردی مانند جایگاه در گوگل و تعداد لینک به صفحات داخلی و لینک به صفحات سایت های دیگر محاسبه میشود.

تعداد درخواست به سرور (Request or hit)

قراردادن یک متن از صفحه دیگر و یا یک عکس و یا یک ویدئو به سرور یک درخواست خواهد فرستاد. تکنولوژی هایی مانند آنگولار و ای جاکس میتوانند تعداد درخواست به سرور را کاهش دهند. مثال در آنگولار شما بدون ارجاع به سرور می توانید محاسباتی را انجام و نتیجه را به کاربر ارجاع دهید.

3- اصطلاحات رایج در سئو خارجی(Off page Seo)

  • کلیه اصلطلاحات مربوط به بازاریابی آنلاین
  • کلیه اصلاحات مربوط به آنالیز سایت
  • کلیه اصطلاحات مربوط به کمپین های تبلیغاتی

وقتی برای تهیه این بخش به کتب اصلاحات بازاریابی مراجعه کردم و با بیش از صد صفحه اصطلاح مواجه شدم. به این نتیجه رسیدم که نمی توان تمام اصطلاحات سئو را در یک مقاله گنجاند. بنابراین بهتراست اصطلاحاتی را معرفی کنم که کاربرد بیشتری دارند.

4- اصلاحات پر کاربرد بازاریابی آنلاین در سئو

  • بازارایابی ( Marketing)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social marketing)
  • بازرایابی کمپین های ایمیلی (email campaign)
  • بازاریابی محتوا (Content marketing)

بازاریابی

بازاریابی در سئو به معنای یافتن مخاطب واقعی برای محتوای تولید شده در سایت است.

بازاریابی شکبه های اجتماعی

انجام فعالیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی مانند تویتر و فیسبوک و... میباشد.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق ارسال ایمیل به کاربرانی که برای دریافت ایمیل از محصولات جدید ثبت نام کرده اند.

بازاریابی محتوا

تولید و عرضه محتوا با ارزش و در ارتباط با کالا و خدمات تولید شده به منظور جذب مخاطب بیشتر.

  • کلیه اصلاحات مربوط به آنالیز سایت

با توجه به اینکه حداقل ده نرم افزار درجه یک برای آنالیز سایت وجود دارد. توضیح تمام اصلاحات موجود در این نرم افزار ها خود به چندین کتاب نیاز دارد. بنابراین در این قسمت هم تنها به چند اصطلاح بسیار پر کاربرد در این زمینه اشاره می کنیم.

  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • ترافیک (Traffic)
  • نرخ از دست دادن مخاطب(Bounce Rate)
  • جستجو در سایت توسط ربات های موتورهای جستجو (Crawl)
  • عدم توان جستجوی بخشی از سایت توسط ربات های موتورهای جستجو (Crawl Errors)

گوگل آنالیتیکس

ابزاری برای بررسی های کامل سایت. این ابزار توسط گوگل ایجاد شده است.که ایران را تحریم کرده است. بدلیل عدم امکان نصب ابزار های دورزدن تحریم ها بر روی سرور (طبق قوانین سازمان تنظیم قوانین مقررات ارتباطات رادیویی) از سایت های جایگزین گوگل آنالیتیکس برای آنالیز سایت استفاده میشود.

گوگل تگ منیجر

ابزاری برای آنالیز رفتار مخاطب است که توسط گوگل ایجاد شده است. این ابزار نیز اکنون به دلیل تحریم ایران قابل دسترس نیست.

ترافیک (Traffic)

در سئو به معنی تعداد کاربری است که به سایت مراجعه می کنند. ترافیک میتواند واقعی و یا مصنوعی باشد. ترافیک واقعی خود به دو بخش ترافیک منجر شده با خرید و ترافیک عدم منجر شده به خرید تقسیم می شود.

نرخ از دست دادن مخاطب (Bounce Rate)

در صورت بروز مشکل در روند خرید از سایت مشتریان به خریدار تبدیل نمی شوند. این موضوع را با نرخ خروج مخاطب اندازه گیری می کنند.

جستجو توسط ربات های گوگل (Crawl)

این اصلاح که گاهی در فارسی به آن خزیدن می گویند. عبارت است از سنجش تمام زیر شاخه های سایت توسط موتورهای جستجو.

عدم توان بررسی قسمتی از سایت (Crawl Errors)

صاحبان سایت و نرم افزارهای موبایلی گاهی به گوگل اجازه دسترسی به پوشه هایی را نمی دهند در این حالت گوگل به شما یک Crawl Error بازگردانی می کند. نکته : اگر پوشه جاوا اسکریپت و مانند آن را از دسترس گوگل خارج کنید با مشکل سئو مواجه می شوید.

5- اصطلاحات پر کاربرد مربوط به کمپین های تبلیغاتی

  • کمپین ایمیلی
  • کمپین فیسبوکی
  • کمپین شبکه های اجتماعی
  • کمپین تبلیغاتی گوگل (PPC)

کمپین ایمیلی

تبلیغات در ایمیل که در بالا نیز معرفی شده است.

کمپین فیسبوکی

در این کمپین از کلیه مخاطبان خود دعوت می کنیم که به صفحه ما بیایند و کالا و یا خدمات جدید ما را مشاهده و به اشتراک بگذارند.

کمپین شبکه های اجتماعی

در این کمپین ها بنر های تبیلغاتی ایجاد و در سرتاسر شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

کمپین تبلیغ گوگل (PPC)

با پرداخت مبلغی به گوگل سایت در لینک اول گوگل قرار می گیرد و به با هر کلیک مبلغی از حساب سایت کم می شود.

تبلیغات میان متنی/

درب شیشه ای یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. درب شیشه ای اتوماتیک قائم الکترونیک/

تبلیغات میان متنی

برچسب ها اصطلاحات سئو ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 4
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 74
  • بازدید سال : 87
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 2890
  • کدهای اختصاصی